</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Legea biletelor de valoare aduce modificari asupra tichetelor de masa, tichetelor cadou, tichetelor de cresa si introduce tichetele culturale

Legea biletelor de valoare aduce modificari asupra tichetelor de masa, tichetelor cadou, tichetelor de cresa si introduce tichetele culturale

Update

Odata cu publicarea Ordonantei de Urgenta 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, s-a definitivat si tratamentul fiscal al biletelor culturale. Astfel, acestea vor avea acelasi regim ca tichetele de masa si anume: impozit pe venit  in cota de 10% si scutirea de la plata contributiilor sociale.

Pe 13 iulie 2018 a fost publicata in Monitorul Oficial Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare (denumita in continuare Legea 165/2018) care va intra in vigoare pe data de 1 ianuarie a anului urmator si care reglementeaza biletele de valoare acordate angajatilor. In prezent, aceste bilete de valoare si anume tichetele de masa, tichetele cadou, tichetele de cresa si voucherele de vacanta sunt reglementate prin trei acte normative distincte care urmeaza sa fie abrogate incepand cu data intrarii in vigoare a noii legi. De asemenea, pe langa faptul ca Legea 165/2018 va cuprinde toate aceste categorii de tichete, ea introduce si tichetele culturale ce vor putea fi folosite de angajati pentru achitarea contravalorii de bunuri si servicii culturale, iar valoarea nominala a unui astfel de tichet va fi de 10 lei sau multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 de lei, nivelul maxim al sumelor acordate fara sa poata depasi suma de 150 de lei pentru tichetele acordate lunar, respectiv suma de 300 de lei pentru cele acordate ocazional.

Legea privind acordarea biletelor de valoare stabileste ca acestea pot fi emise atat pe suport hartie, cat si pe suport electronic, defineste unitatile emitente (persoane juridice in sensul Legii 31/1990 privind societatile comerciale, institutii de credit, persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit autorizate in state membre ale Uniunii Europene si notificate de catre Banca Nationala a Romaniei) si statueaza ca valoarea nominala a acestor bilete nu poate sa fie diminuata in niciun mod. In plus, acestea pot fi utilizate doar pe teritoriul Romaniei, in termenul de valabilitate si numai pentru achizitionarea bunurilor si serviciilor pentru care au fost emise.

In ceea ce priveste tichetele de masa, cea mai importanta modificare pe care o aduce Legea 165/2018 este aceea ca salariatul poate utiliza lunar un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate, fata de numarul de zile lucratoare din luna, asa cum era precizat inainte. Valoarea nominala a unui tichet de masa ramane la 15,18 lei, asa cum a fost reglementata in Ordinul 1618/2018.

Tichetele cadou si tichetele de cresa, in prezent reglementate prin Legea nr. 193/2006, nu sufera modificari majore in noua lege. Valoarea tichetelor cadou se pastreaza, si anume 10 lei sau multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 de lei, iar cea a tichetelor de cresa este de 10 lei sau multiplu de 10, dar nu mai mare de 100 de lei, pentru fiecare copil aflat la cresa. Valoarea maxima a acestora ramane 450 lei, asa cum am fost reglementata in Ordinul 1619/2018. Mai mult, prin noua lege nu se mai acorda tichete de cresa asistentilor maternali profesionisti sau persoanelor la care este gazduit copilul si pentru care s-a instituit masura plasamentului in regim de urgenta.

Nici acordarea voucherelor de vacanta nu urmeaza sa sufere modificari importante prin noua reglementare. Astfel, la fel ca si in actuala reglementare, angajatul care beneficiaza de vouchere de vacanta nu va primi si prima de vacanta in cursul anului fiscal sau bilete de odihna, nivelul maxim al sumei ce va fi acordata cu titlu de vouchere de vacanta nu va depasi 6 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata, iar valoarea unui voucher de vacanta este multiplu de 10, dar nu mai mult de 100 de lei. Perioada de valabilitate a voucherelor de vacanta ramane un an de la data emiterii, fara ca prin aceasta sa se inteleaga ca este perioada de valabilitate a suportului electronic, in cazul in care voucherul a fost emis pe acest tip de suport si, de asemenea, legea reitereaza faptul ca se interzice unitatilor afiliate acordarea unui rest de bani la voucherul de vacanta. Plafonul maxim cumulate al comisionului perceput de unitatile emitente de la angajator si unitatea afiliata va fi in continuare 1% din valoarea nominala a voucherului de vacanta.

Valorile biletelor de valoare se indexeaza, semestrial, dupa regulile stabilite pentru fiecare tip de bilet. Mai mult, operatorii economici definiti prin Ordonanta Guvernului 26/2013, vor acorda angajatilor proprii primele de vacanta numai sub forma voucherelor de vacanta, in cuantum egal cu contravaloarea unui salariu minim brut pe tara.

Avand in vedere cele mentionate, Legea 165 din 2018, a carei intrare in vigoare este programata la inceputul anului viitor, isi propune sa sistematizeze toate categoriile de bilete de valoare care in prezent sunt reglementate distinct, aducand cu titlu de noutate tichetele culturale ce vor putea fi folosite pentru plata serviciilor culturale.  Ramane totusi de vazut tratamentul fiscal aplicabil biletelor culturale.

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide