Certificatul de situatii de urgenta a fost din nou modificat
UPDATE
In Monitorul Oficial al Romaniei a fost publicat Ordinul nr. 2673/2020, care aduce urmatoarea modificare Ordinului ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-Cov-2:
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza in perioada 1 august - 15 septembrie 2020 certificate de situatii de urgenta, la cerere, operatorilor economici a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID19 in perioada starii de urgenta.
Adaptarea si functionarea platformei electronice http://prevenire.gov.ro/ va fi asigurata in termen de doua zile de la data publicarii ordinului in Monitorul Oficial, respectiv 13.08.2020.
UPDATE
Potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 70/2020, publicata in data de 14 mai 2020 in Monitorul Oficial, se prelungeste pana la data de 15 iunie 2020 termenul in care Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri poate elibera certificate de situatii de urgenta, la cerere, operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2 in perioada starii de urgenta.
Certificatul pentru situatii de urgenta este emis de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri in baza declaratiei pe propria raspundere ca operatorul economic a inregistrat diminuarea veniturilor sau a incasarilor de minim 25% în luna martie, aprilie sau mai 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020 sau intreruperea partiala sau totala a activitatii ca efect al deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta decretata.
***
In Monitorul Oficial al Romaniei a fost publicat Ordinul nr. 1706/2020 privind modificarea Ordinului ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2.
In esenta, Ordinul nr. 1706/2020 aduce anumite modificari Ordinului nr. 791/2020, adoptat la finele lunii martie, in ceea ce priveste acordarea certificatului de situatii de urgenta operatorilor economici.
Reamintim faptul ca Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri acorda, la cerere, solicitantilor, operatori economici, a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2, certificate de situatie de urgenta, conform Ordinului nr. 791/2020. De asemenea, certificatele de situatie de urgenta sunt emise in doua forme:
a) TIP 1 (ALBASTRU) - eliberat in forma prezentata in anexa nr. 1 la Ordinul nr. 791/2020, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emise in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate;
b) TIP 2 (GALBEN) - eliberat in noua forma prezentata in anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1706/2020, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emise, de asemenea, in noua forma a acesteia prezentata in anexa nr. 3 la acelasi act normativ, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie sau aprilie 2020 prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020.
Prin urmare, Ordinul nr. 1706/2020 modifica actuala reglementare in materie prin introducerea unor noi modele de documente, si anume certificatul de situatie de urgenta tip 2 (Galben), precum si declaratia pe propria raspundere necesara pentru obtinerea acestui tip de certificat.
Certificatele de situatii de urgenta se utilizeaza in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea de facilitati/masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, in conditiile legii., iar un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgenta.
Cererea pentru eliberarea certificatului se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.
Totodata, in vederea obtinerii certificatului de urgenta, in oricare dintre cele doua forme, solicitantul incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:
a) datele de identificare;
b) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerintelor instituite cu referire la inchiderea totala sau partiala a activitatii ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente pe perioada starii de urgenta sau la diminuarea veniturilor sau a incasarilor cu minimum 25% in luna martie sau aprilie 2020, prin raportare la media lunilor ianuarie si februarie 2020.
Documentele mentionate mai sus se incarca obligatoriu in platforma http://prevenire.gov.ro, sub semnatura electronica a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui imputernicit al acestuia, detinator de semnatura electronica.
Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza certificatele de situatii de urgenta doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania.
Sursa foto: unsplash.com
www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store.
Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.