</> Adauga widgetul de calcul in site-ul tau

Firmele afectate de coronavirus pot primi certificate de stare de urgenta

by Maria Ciudin , 19 mar 2020 Data modificarii: 15 apr 2020 Beneficii / COVID-19
Firmele afectate de coronavirus pot primi certificate de stare de urgenta

UPDATE

Ordinul nr. 872/2020pentru modificarea Anexei 3 laOrdinul ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2, a fost publicat recent in Monitorul Oficial al Romaniei si modifica modeluldeclaratiei pe propria raspundere.Acest document este necesar operatorilor economici pentru a obtine certificatul de situatie de urgenta care, desi nu mai trebuie depus pentru obtinerea de catre angajatori a subventionarii indemnizatiei de somaj tehnic,certificatul de situatie de urgenta ramane reglementat pentru a dovedi intreruperea totala sau partiala a activitatii sau inregistrarea unei diminuari a incasarilor din luna martie 2020 cu 25% fata de incasarile aferente lunilor ianuarie si februarie 2020.

Certificatul de situatie de urgenta este necesar operatorilor economici in relatiile cu institutiile statului pentru obtinerea de credite, subventionarea dobanzilor pentru aceste credite, amanarea la plata pentru utilitati, invocarea cazului de forta majora pentru IMM-uri, precum si alte facilitati pentru societatile comerciale aflate in dificultate economica in aceasta perioada.

***

In Monitorul Oficial a fost publicat Ordinul nr. 822/2020 pentru modificarea Ordinului ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2.

Acest Ordin modifica modelul certificatului de situatie de urgenta TIP 1 (Albastru) si TIP 2 (Galben), precum si modelul declaratiei pe propria raspundere pe care angajatorul trebuie sa o incarce pe platforma http://prevenire.gov.ro/ pentru eliberarea certificatului.

***

In Monitorul Oficial al Romaniei a fost publicat Ordinul nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2.

Astfel, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri acorda, la cerere, solicitantilor, operatori economici, a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-CoV-2, certificate de situatie de urgenta (CSU).

Solicitantul certificatului poate fi operatorul economic care si-a intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate.

In plus, certificatul se acorda si firmelor care isi reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor.

Certificatele de situatie de urgenta sunt emise in doua forme:

a) TIP 1 (ALBASTRU) - eliberat in forma prezentata in anexa nr. 1, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta decretate;

b) TIP 2 (GALBEN) - eliberat in forma prezentata in anexa nr. 2, pentru solicitantii care cer acordarea acestuia in baza declaratiei pe propria raspundere emisa in forma prezentata in anexa nr. 3, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Certificatul de situatie de urgenta se utilizeaza in relatiile cu institutiile publice pentru obtinerea de facilitati/masuri de sprijin ori in relatiile comerciale, in conditiile legii.

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgenta!

Cererea pentru eliberarea certificatului de situatie de urgenta se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, dupa validarea de catre sistem a solicitarii.

In vederea obtinerii certificatului de urgenta TIP 1 (ALBASTRU)/TIP 2 (GALBEN), solicitantul incarca in platforma urmatoarele informatii si documente:

a) datele de identificare;

b) declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atesta ca toate informatiile si documentele care stau la baza cererii pentru obtinerea certificatului sunt conforme cu realitatea si respecta legislatia in vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerintelor mentionate mai sus, cu referire la inchiderea totala sau partiala a activitatii sau la diminuarea incasarilor in cuantumul indicat.

Modelul declaratiei pe propria raspundere se posteaza de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri pe platforma http://prevenire.gov.ro.

Documentele se incarca obligatoriu in platforma http://prevenire.gov.ro, sub semnatura electronica a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui imputernicit al acestuia, detinator de semnatura electronica. In situatia in care reprezentantul legal nu detine semnatura electronica, acesta poate semna olograf, urmand ca toate documentele incarcate in platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declaratia pe propria raspundere) sa fie semnate electronic de catre imputernicitul desemnat in acest sens.

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza certificate de situatie de urgenta doar pe perioada existentei starii de urgenta in Romania.

Certificatele de situatie de urgenta sunt valabile fara semnatura si stampila, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro, dupa serie si numar.

De asemenea, Ordinul prevede faptul ca pot exista actiuni de inspectie si control desfasurate de catre organele abilitate, in care se verifica inclusiv documentele care au stat la baza emiterii declaratiei pe propria raspundere de catre solicitanti.

In termen de 5 zile de la publicarea Ordinului, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri va asigura adaptarea si functionarea platformei electronice http://prevenire.gov.ro/, in scopul ducerii la indeplinire a dispozitiilor acestui Ordin.

Ordinul nr. 791/2020 intra in vigoare de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, respectiv 25 martie 2020.

***

Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, publicat recent in Monitorul Oficial, prevede un beneficiu pentru operatorii economici a caror activitate este afectata in aceasta perioada.

Astfel, Decretul stabileste faptul ca Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri elibereaza, la cerere, operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul COVID-19, certificate de situatie de urgenta in baza documentelor justificative.

In acest sens, firmele care nu isi pot indeplini obligatiile contractuale din cauza epidemiei de coronavirus (COVID-19), pot justifica aceasta neexecutare pe baza unui certificat de situatie de urgenta. Cu toate acestea, certificatul nu se va emite in mod automat, ci doar pe baza de documente justificative. Firmele trebuie sa dovedeasca modul in care activitatea este afectata pentru a beneficia de facilitatile unui certificate de situatie de urgenta.

Intreaga procedura prin care operatorii economici pot obtine un astfel de certificat face obiectul unui proiect de Ordin. Pentru a intra in vigoare, Ordinul trebuie sa fie publicat in Monitorul Oficial al Romaniei.

Sursa foto: pixabay.com

www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store. Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.

Consimtamant Cookie: Acest website foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor pentru a furniza vizitatorilor o experienta imbunatatita de navigare si servicii adaptate interesului fiecaruia. Afla mai mult Sunt de acord
Inchide