Modificari aduse normelor de aplicare a Legii prestatorului casnic
În data de 23 iulie 2024, a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 720, Hotărârea nr. 860/2024 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activităţii prestatorului casnic, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 822/2022.
Având în vedere modificările aduse în luna aprilie 2024 pentru Legea prestatorului casnic prin Ordonanța de urgență nr.38/2024, era necesar să fie modificate și normele de aplicare a acestei legi, astfel că a apărut Hotarârea de Guvern nr.860/2024 prin care sunt transpuse aceste modificări.
Astfel, se clarifică modalitatea de înregistrare atât a beneficiarilor casnici cât și a prestatorilor casnici, care trebuie să se înregistreze prin crearea unui cont personal în Platforma electronică de evidenţă a desfăşurării activităţilor casnice, utilizată de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Înregistrarea beneficiarilor casnici şi prestatorilor casnici în platforma electronică şi crearea contului personal se pot face prin accesarea linkului tichete.anofm.ro fie individual de către aceştia, fie la sediile agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene şi a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii pentru ocuparea forţei de muncă, sau la sediile unităţilor furnizorului de serviciu universal.
Pentru înregistrarea beneficiarilor casnici şi prestatorilor casnici în platforma electronică şi crearea contului personal, trebuie completate următoarele date şi informaţii:
a)nume şi prenume;
b)cod numeric personal;
c)act de identitate;
d)adresă de e-mail;
e)număr de telefon;
f)adresă de domiciliu şi/sau adresă de reşedinţă, după caz.
În ceea ce privește angajatorii care acordă angajaţilor proprii sub formă de primă sau bonus, în afară de salariul de bază stabilit, tichete de activităţi casnice pe suport hârtie sau pe suport electronic, suportând valoarea nominală a acestora, vor trebui să se înregistreze prin crearea unui cont personal în Platforma electronică pe baza a cel puţin următoarelor date şi informaţii:.
a)denumire angajator;
b)date de identificare ale angajatorului;
c)date ale reprezentantului legal al angajatorului.
Pentru acordarea de tichete de activităţi casnice, angajatorii încheie un contract cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în raza căreia are sediul/sediul social sau punctul de lucru.
Contractul pentru achiziţionarea tichetelor de activităţi casnice, încheiat de către angajator cu agenţia pentru ocuparea forţei de muncă cuprinde cel puţin următoarele elemente:
a)necesarul total anual şi eşalonarea lunară a tichetelor de activităţi casnice, după caz;
b)date şi informaţii referitoare la salariaţi necesare pentru emiterea tichetelor de activităţi casnice individualizate şi pentru utilizarea acestora în calitate de beneficiar casnic, cu respectarea prevederilor Legii190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE)2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
O altă noutate adusă prin H.G. nr.860/2024 se referă la tichetele de activităţi casnice achiziţionate de beneficiar şi nevalorificate în termenul maximum 12 luni de la data primirii acestora sau nereturnate în 30 de zile de la împlinirea termenului de de 12 luni de la data achiziţionării acestora, se anulează de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă prin înscrierea menţiunii «Anulat» în platforma electronică.
www.calculatorvenituri.ro este un produs marca Romanian Software ce are la baza un calculator de salarii, aplicatie software ce a fost dezvoltata si este in permanenta actualizata pentru a putea face oricand calcule avansate de la salariul brut la salariul net. Aplicatia mobila calculatorvenituri.ro poate fi de asemenea descarcata gratuit de pe platformele Google Play si Apple Store.
Romanian Software este unul dintre principalii furnizori de solutii software in domeniul resurselor umane din Romania.
Pe langa calculatorvenituri.ro, compania a dezvoltat si platforma colorful.hr, o platforma de management al capitalului uman (human capital management) care ajuta la cresterea productivitatii departamentelor de resurse umane si reducerea muncii repetitive prin automatizarea si optimizarea proceselor de salarizare si administrare de personal. Platforma este folosita in prezent de peste 600 de clienti din toate industriile. Pe langa serviciile software compania ofera si servicii de externalizare de salarizare si administrare de personal, recrutare si leasing de personal.